• Szukaj w
Platforma Facebook
Strona 19 z 20 PierwszyPierwszy ... 917181920 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 200

Wątek: Zerówkowicze

  1. #181
    EwkaM Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasiabial Zobacz posta
    A ćwiczycie w domu ? i jeżeli tak to w jaki sposób ?
    Musze podgonić i jakoś mu to wytłumaczyć bo podobno większość grupy dobrze sobie radzi
    ćwiczymy w samochodzie
    REKLAMA

  2. #182
    Dołączył
    May 2003
    Miasto
    Polska - Wielkopolska
    Posty
    18,863

    Domyślnie

    powiem Ci tak jak powiedziała mi szwagierka nauczycielka nauczania 1-3
    gdy Zuzanka zawzięcia chciała uczyć się czytać, ale nic jej nie wychodziło, a ja nie wiedziałam jak do tego podejść ona się wkurzała a ja bałam się że się zniechęci i zwrócilam się do fachowca.
    A fachowiec powiedział mi że jeżeli Zu nie kuma to sama jej nie nauczę bo do nauki czytania są metody i techniki i zaczyna się od czegoś tam potem przechodzi przez te głoskowanie, itd. itd.
    gdy Zuzia jeszcze w czasie wakacji zmuszała mnie do nauki tego cholernego czytania nic jej nie wychodziło a ja nie potrafiłam jej wytłumaczyć, wystarczył tydzień, dwa w zerówce - fachowa siła i dzieciak głoskuje jak opętany.
    wiem ze w przedszkolu mają tablicę na której przywieszają duże arkusze papieru z wyrazami + obrazek obok.
    ps. wysłalam ci priva odebrałas?
    Dzień dobry, czym mogę pomóc



    1.
    - Mamo dziś założę rajstopy w kolorze cielęcym

    2.
    - Tato muszę dziś zrobić animowaną kartkę bo w czwartek są Walentynki
    - Jaką???
    - Animowaną, no wiesz żeby B. nie zorientował się że to ode.

  3. #183
    Dołączył
    May 2003
    Miasto
    Polska - Wielkopolska
    Posty
    18,863

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EwkaM Zobacz posta
    ćwiczymy w samochodzie
    a my wszędzie
    w sklepie
    samochodzie
    ubikacji
    leżąc na kanapie i oglądając bajki w tv
    Dzień dobry, czym mogę pomóc



    1.
    - Mamo dziś założę rajstopy w kolorze cielęcym

    2.
    - Tato muszę dziś zrobić animowaną kartkę bo w czwartek są Walentynki
    - Jaką???
    - Animowaną, no wiesz żeby B. nie zorientował się że to ode.

  4. #184
    Dołączył
    Jun 2002
    Posty
    137

    Domyślnie priva

    Cytat Zamieszczone przez Klucha Zobacz posta
    powiem Ci tak jak powiedziała mi szwagierka nauczycielka nauczania 1-3
    gdy Zuzanka zawzięcia chciała uczyć się czytać, ale nic jej nie wychodziło, a ja nie wiedziałam jak do tego podejść ona się wkurzała a ja bałam się że się zniechęci i zwrócilam się do fachowca.
    A fachowiec powiedział mi że jeżeli Zu nie kuma to sama jej nie nauczę bo do nauki czytania są metody i techniki i zaczyna się od czegoś tam potem przechodzi przez te głoskowanie, itd. itd.
    gdy Zuzia jeszcze w czasie wakacji zmuszała mnie do nauki tego cholernego czytania nic jej nie wychodziło a ja nie potrafiłam jej wytłumaczyć, wystarczył tydzień, dwa w zerówce - fachowa siła i dzieciak głoskuje jak opętany.
    wiem ze w przedszkolu mają tablicę na której przywieszają duże arkusze papieru z wyrazami + obrazek obok.
    ps. wysłalam ci priva odebrałas?
    Nic nie dostałam ?

  5. #185
    Dołączył
    Nov 2003
    Miasto
    okolice Gdańska
    Posty
    1,844

    Domyślnie głoskowanie

    Głoskowanie to ćwiczenie słuchu fonematycznego (b.ważny etap w nauce czytanai!!!) Gloskowanie to dzielenie wyrazu na głoski czyli pojedyńcze dzwięki które dziecko słyszy np. kwiat gloskowany to : k-f-i-a-t, odród to: o-g-r-ó-t, szafa to: sz-a-f-a .... ważne żeby to wiedzeć ucząc w domu głoskowania
    Najprostsze ćwiczenia to najpierw sprawdzanie czy dziecko "słyszy" co jest na początku wyrazu i na końcu - do tych ćwiczen należy na początku wybierać proste wyrazy (takie np.bez zlepków spółgłosek )
    Pokazujesz obrazek i pytasz co to, a potem co słyszysz na początku, a co na końcu. Może być bez obrazków a z przedmiotami, zabawkami... itp lub po prostu sama mówisz wyrazy.
    Potem gloskujcie całe wyrazy ale na początek 2-3 gloskowe typu: as, osa, oko, nos, ucho (gloski to u-ch-o)
    Kartoniki o których pisze Klucha potrzebe są do budowania schematów wyrazów (potem zdań)- najpierw ukladamy szare (u nas białe) : mówisz nos i prosisz by dziecko ulożyło tyle kartoników ile słyszy glosek... oczywiście powinny pojawić się 3 kartoniki. Dalszy etap to ukladanie schematów z czerwonych i niebieskich kartoników - czyli zaznaczanie spółgłosek (niebieski kolor) i samoglosek (czerwony) Zaczyna się zazwyczaj od samoglosek
    Prosto jest dziecku wytłumaczyć że SAMOGŁOSKA to taka głoska która jest SAMA - nic się do niej nie przyczepia i można ją... długo śpiewać np: aaaaaaaaaaa, eeeeeee, iiiiiii itd a SPÓŁGŁOSKA ma zawsze kogoś do "spółki" czyli jest połączona (najczęściej z yyyyy) i trzeba ją wymawiać krótko bo inaczej przyczepia się to yyyyy.
    I potem jak gloskujesz to układacie schemat z białych/szarych kartoników (tyle ile glosek) i tam gdzie samogloska - można położyć czerwony kartonik. Potem kolejny etap to czrwone z niebieskimi razem np: m-a-m-a
    sz-a-f-a (bez liter tylko czyste, z odpowiednim kolorem kartoniki)
    Dziecko do takich ćwiczeń fonematycznych NIE MUSI znać alfabetu. Alfabet to zapis graficzny głosek (litery) a na etapie gloskowania nie jest ta znajomość potrzebna - chodzi o usłyszenie.
    Do tego są ćwiczenia syntezy i analizy słuchowej czyli: mówisz wyraz a dziecko gloskuje lub: mówisz o-k-o (dzieląc na głoski) a dziecko mówi ci co to za wyraz! Oba rodzaje ćwiczeń są bardzo ważne. Czyli nie tylko czy dziecko dzieli na gloski ale też czy słysząc głoski potrafi w glowie "usłyszeć" jaki to wyraz!!!!!
    Jeszcze raz powtórze, że ważne jest stopniowanie trudności czyli zaczynanie od najprostszych i najkrotszych wyrazów!
    Pisze sponatnicznie ale może coś skorzystasz....
    Ostatnio edytowane przez GosiaG ; 26-09-08 o 14:20
    moje córki: Jula'02 + Marysia'04 + Zosia'06

  6. #186
    Dołączył
    May 2003
    Miasto
    Polska - Wielkopolska
    Posty
    18,863

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GosiaG Zobacz posta
    Głoskowanie to ćwiczenie słuchu fonematycznego (b.ważny etap w nauce czytanai!!!) Gloskowanie to dzielenie wyrazu na głoski czyli pojedyńcze dzwięki które dziecko słyszy np. kwiat gloskowany to : k-f-i-a-t, odród to: o-g-r-ó-t, szafa to: sz-a-f-a .... ważne żeby to wiedzeć ucząc w domu głoskowania
    Najprostsze ćwiczenia to najpierw sprawdzanie czy dziecko "słyszy" co jest na początku wyrazu i na końcu - do tych ćwiczen należy na początku wybierać proste wyrazy (takie np.bez zlepków spółgłosek )
    Pokazujesz obrazek i pytasz co to, a potem co słyszysz na początku, a co na końcu. Może być bez obrazków a z przedmiotami, zabawkami... itp lub po prostu sama mówisz wyrazy.
    Potem gloskujcie całe wyrazy ale na początek 2-3 gloskowe typu: as, osa, oko, nos, ucho (gloski to u-ch-o)
    Kartoniki o których pisze Klucha potrzebe są do budowania schematów wyrazów (potem zdań)- najpierw ukladamy szare (u nas białe) : mówisz nos i prosisz by dziecko ulożyło tyle kartoników ile słyszy glosek... oczywiście powinny pojawić się 3 kartoniki. Dalszy etap to ukladanie schematów z czerwonych i niebieskich kartoników - czyli zaznaczanie spółgłosek (niebieski kolor) i samoglosek (czerwony) Zaczyna się zazwyczaj od samoglosek
    Prosto jest dziecku wytłumaczyć że SAMOGŁOSKA to taka głoska która jest SAMA - nic się do niej nie przyczepia i można ją... długo śpiewać np: aaaaaaaaaaa, eeeeeee, iiiiiii itd a SPÓŁGŁOSKA ma zawsze kogoś do "spółki" czyli jest połączona (najczęściej z yyyyy) i trzeba ją wymawiać krótko bo inaczej przyczepia się to yyyyy.
    I potem jak gloskujesz to układacie schemat z białych/szarych kartoników (tyle ile glosek) i tam gdzie samogloska - można położyć czerwony kartonik. Potem kolejny etap to czrwone z niebieskimi razem np: m-a-m-a
    sz-a-f-a (bez liter tylko czyste, z odpowiednim kolorem kartoniki)
    Dziecko do takich ćwiczeń fonematycznych NIE MUSI znać alfabetu. Alfabet to zapis graficzny głosek (litery) a na etapie gloskowania nie jest ta znajomość potrzebna - chodzi o usłyszenie.
    Do tego są ćwiczenia syntezy i analizy słuchowej czyli: mówisz wyraz a dziecko gloskuje lub: mówisz o-k-o (dzieląc na głoski) a dziecko mówi ci co to za wyraz! Oba rodzaje ćwiczeń są bardzo ważne. Czyli nie tylko czy dziecko dzieli na gloski ale też czy słysząc głoski potrafi w glowie "usłyszeć" jaki to wyraz!!!!!
    Jeszcze raz powtórze, że ważne jest stopniowanie trudności czyli zaczynanie od najprostszych i najkrotszych wyrazów!
    Pisze sponatnicznie ale może coś skorzystasz....
    super samouczek dla rodziców Kciuki
    Dzień dobry, czym mogę pomóc



    1.
    - Mamo dziś założę rajstopy w kolorze cielęcym

    2.
    - Tato muszę dziś zrobić animowaną kartkę bo w czwartek są Walentynki
    - Jaką???
    - Animowaną, no wiesz żeby B. nie zorientował się że to ode.

  7. #187
    Dołączył
    Jun 2002
    Posty
    137

    Domyślnie świetnie napisane

    Cytat Zamieszczone przez GosiaG Zobacz posta
    Głoskowanie to ćwiczenie słuchu fonematycznego (b.ważny etap w nauce czytanai!!!) Gloskowanie to dzielenie wyrazu na głoski czyli pojedyńcze dzwięki które dziecko słyszy np. kwiat gloskowany to : k-f-i-a-t, odród to: o-g-r-ó-t, szafa to: sz-a-f-a .... ważne żeby to wiedzeć ucząc w domu głoskowania
    Najprostsze ćwiczenia to najpierw sprawdzanie czy dziecko "słyszy" co jest na początku wyrazu i na końcu - do tych ćwiczen należy na początku wybierać proste wyrazy (takie np.bez zlepków spółgłosek )
    Pokazujesz obrazek i pytasz co to, a potem co słyszysz na początku, a co na końcu. Może być bez obrazków a z przedmiotami, zabawkami... itp lub po prostu sama mówisz wyrazy.
    Potem gloskujcie całe wyrazy ale na początek 2-3 gloskowe typu: as, osa, oko, nos, ucho (gloski to u-ch-o)
    Kartoniki o których pisze Klucha potrzebe są do budowania schematów wyrazów (potem zdań)- najpierw ukladamy szare (u nas białe) : mówisz nos i prosisz by dziecko ulożyło tyle kartoników ile słyszy glosek... oczywiście powinny pojawić się 3 kartoniki. Dalszy etap to ukladanie schematów z czerwonych i niebieskich kartoników - czyli zaznaczanie spółgłosek (niebieski kolor) i samoglosek (czerwony) Zaczyna się zazwyczaj od samoglosek
    Prosto jest dziecku wytłumaczyć że SAMOGŁOSKA to taka głoska która jest SAMA - nic się do niej nie przyczepia i można ją... długo śpiewać np: aaaaaaaaaaa, eeeeeee, iiiiiii itd a SPÓŁGŁOSKA ma zawsze kogoś do "spółki" czyli jest połączona (najczęściej z yyyyy) i trzeba ją wymawiać krótko bo inaczej przyczepia się to yyyyy.
    I potem jak gloskujesz to układacie schemat z białych/szarych kartoników (tyle ile glosek) i tam gdzie samogloska - można położyć czerwony kartonik. Potem kolejny etap to czrwone z niebieskimi razem np: m-a-m-a
    sz-a-f-a (bez liter tylko czyste, z odpowiednim kolorem kartoniki)
    Dziecko do takich ćwiczeń fonematycznych NIE MUSI znać alfabetu. Alfabet to zapis graficzny głosek (litery) a na etapie gloskowania nie jest ta znajomość potrzebna - chodzi o usłyszenie.
    Do tego są ćwiczenia syntezy i analizy słuchowej czyli: mówisz wyraz a dziecko gloskuje lub: mówisz o-k-o (dzieląc na głoski) a dziecko mówi ci co to za wyraz! Oba rodzaje ćwiczeń są bardzo ważne. Czyli nie tylko czy dziecko dzieli na gloski ale też czy słysząc głoski potrafi w glowie "usłyszeć" jaki to wyraz!!!!!
    Jeszcze raz powtórze, że ważne jest stopniowanie trudności czyli zaczynanie od najprostszych i najkrotszych wyrazów!
    Pisze sponatnicznie ale może coś skorzystasz....
    Właśnie o takie wskazówki mi chodziło. Jeżeli masz jeszcze jakieś cenne uwagi to będę wdzięczna.

  8. #188
    Dołączył
    Nov 2003
    Miasto
    okolice Gdańska
    Posty
    1,844

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasiabial Zobacz posta
    Właśnie o takie wskazówki mi chodziło. Jeżeli masz jeszcze jakieś cenne uwagi to będę wdzięczna.
    Cieszę się, jeśli choć trochę pomogłam - jak masz jakieś pytania to pisz - może uda mi się pomóc...
    Najważniejsze - początkowe ćwiczenia muszą być najprostsze - żeby dziecko miało poczucie sukcesu, że coś mu wychodzi ( nawiązuj do ulubionych zabawek bajek np. jaką głoskę słyszysz na początku imienia Nodi? a co na końcu? Możesz mówiąć "przejaskrawaic" to, co dziecko ma usłyszeć np. NNNNNNodi (długo wypowiadasz n w wyrazie lub Nodiiiiiii - podkreślasz ostatnią głoskę - to tylko przykład) Dopiero jak najprostsze się udają (analiza i syntez czyli to co wcześniej pisałam: podział na głoski i składanie w głowie wyrazu z wypowiedzianych przez Ciebie głosek)) to wprowadzaj trudniejsze wyrazy. Unika się w zerówce wyrazów typu jabłko (bo musiałabyś głoskować "japko" a to głupio brzmi i nie do końca tak mówimy! Ale "kfiat" i "samochót" - jak najbardziej
    Są dzieci, które mimo wielu dodatkowych ćwiczeń mają trudności z "usłyszeniem" tych rzeczy ale to nie znaczy że wcześniej czy później (z naciskiem na to drugie) nie nauczą się czytać. Bądź dobrej myśli i niech Twoje dziecko kojarzy te ćwiczenia z fajną zabawą niż z mozolnym trudem i musem "bo co Pani w szkole powie" na przykład....
    Nie zakładam tego ale jeśli problem byłby zbyt wielki poproś panią czy nie mogłaby Cię skontaktować ze szkolnym/przedszkolnym terapeutą (terapia pedagogiczna w wielkim skrócie to zajęcia wyrównawcze - nie mylić z psychologią ) taka osoba napewno więcej pomoże!!!! Powodzenia i trzymam za Was kciuki
    Edytuje bo jeszcze mi się przypomnialo - trudne mogą się okazać wyrazy z... pi, si, ni... bo gloskowanie wyrazu niania to: ni-a-ni-a (dziecko słyszy gloskę "ni" lub: piżama: pi-i-ż-a-m-a (słychać głoskę pi a nie p-i) lub siano: si-a-n-o a siku to si-i-k-u Dlatego wyrazy ze zmiękczeniami można sobie spokojnie darować
    Ostatnio edytowane przez GosiaG ; 26-09-08 o 19:32
    moje córki: Jula'02 + Marysia'04 + Zosia'06

  9. #189
    EwkaM Guest

    Domyślnie

    powtórzę za dziewczynami: GosiuG, brawo

  10. #190
    Dołączył
    Aug 2006
    Posty
    4,607

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EwkaM Zobacz posta
    powtórzę za dziewczynami: GosiuG, brawo
    ja też pozwolisz się podłacze
    REKLAMA

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •