Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gry i zabawy na przyjecie urodzinowe

Zwiń

X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Gry i zabawy na przyjecie urodzinowe

    Niedlugo czeka mnie organizacja przyjecia urodzinowego dla 4-latki i jej kilkorga kolegow i kolezanek. Szukam ciekawych pomyslow na gry, zabawy, rozne pomysly na ciekawe zorganizowanie takich urodzin aby wszyscy dobrze sie bawili. Przyjecie bedzie w domu, gosci bedzie czworo + solenizantka, wszyscy sa czterolatkami.
    Najchetniej skorzystam z rad doswiadczonych mam, ktore z doswiadczenia wiedza juz ktore gry i zabawy najlepiej sie sprawdzaja w tej grupie wiekowej

    Z gory dzieki

  • #2
    U mnie rozpiętość wiekowa była większa, bo jubilat był trzylatkiem, a goście w większości starsi od niego, urodziny były tematyczne: strażackie (syn ma kręćka na punkcie strażaków ), był:

    1) test sprawnościowy (generalnie zabawy ruchowe podobały się szczególnie wszystkim dzieciom), tzn. chodzenie po linie rozłożonej na podłodze, później przeskakiwanie między krążkami, przeczołgiwanie się pod krzesłem i wrzucanie piłki do kosza.

    2) Dodatkowo dzieci musiały ratować zwierzątka(takie gumowe zabawki) (dzieci wychodziły z pokoju, a ja zwierzątka umieszczałam w różnych miejscach, dzieci je odnajdywały, kto znalazł najwięcej dostawał nagrodę i tytuł super strażaka), powtarzaliśmy kilka razy, bo się podobało.

    3)dzieci szukały sprzętów strażackich w pokoju (remizie), każde dostało balonik, w baloniku była karteczka na której było narysowane jakieś narzędzie strażackie, każdy szukał swojego (pomagali sobie)

    4) jak sprzęty strażackie zostaly znalezione ułożyliśmy obok siebie na podłodze, potem zakrywałam je, zabierałam jakiś a dzieci mialy zgadnąć, czego brakuje (też powtarzaliśmy kilka razy, bo każdy chciał chociaż raz zgadnąć)

    5) na wyciszenie były kolorowanki ze strażakiem samem

    Dodatkowo dzieci miały kaski strażackie, a z wielkiego kartonu zrobiłam im wóz strażacki (wycięłam drzwi i okna, pomalowałam na czerwono, ok. pół godziny zabawy w nim było, potem nadawał się już tylko do wyrzucenia do kosza )

    Dzieci generalnie domagaly się ciągle nowych zabaw i konkursów (nawet nagrody nie były konieczne)...

    Ja polecam przyjęcie tematyczne, bo wtedy można stworzyć fajną atmosferę i dzieci długo pamiętają to, mój ma urodziny w lutym, a ciągle je wspomina, nie mówiąc o tym, ze już wszystkim opowiada, ze teraz bedą urodziny Zyg-Zaka (teraz ma dodatkowo jeszcze kręćka na punkcie filmu "auta")
    Agnieszka,
    moje prace, karnawał http://agnieszka-iglainitka.blogspot.com/

    Komentarz


    • #3
      Dzieki Vinga!
      Strazaka to sobie rezerwuje dla synka A teraz musialam sie zgodzic na temat "ksiezniczki" bo stwierdzilam, ze corcia decyduje bo to jej swieto, ale teraz mam maly problem, bo wsrod gosci jest 3 chlopakow i 1 dziewczynka, wiec musze jakos dopasowac temat ksiezniczkowy to chlopiecych zainteresowan, czyli pozamieniac ich w rycerzy. Moze im zrobie z kartonow jakies zbroje.. ? No i gry jakies dopasowac pod ten temat.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Bramkaa Zobacz posta
        Dzieki Vinga!
        Strazaka to sobie rezerwuje dla synka A teraz musialam sie zgodzic na temat "ksiezniczki" bo stwierdzilam, ze corcia decyduje bo to jej swieto, ale teraz mam maly problem, bo wsrod gosci jest 3 chlopakow i 1 dziewczynka, wiec musze jakos dopasowac temat ksiezniczkowy to chlopiecych zainteresowan, czyli pozamieniac ich w rycerzy. Moze im zrobie z kartonow jakies zbroje.. ? No i gry jakies dopasowac pod ten temat.
        O, mój Antek uwielbia bawić się w rycerza ... Klara (czyli młodsza siostra) jest księżniczką, którą porywa czarownica (czyli mama), a on ją ratuje ...

        No i możesz zrobić turniej rycerski, dziewczynki też pewnie chętnie wezmą w nim udział ... bo konkurencje moga być rózne... pamiętam, że gdzieś czytałam o wyprawie w poszukiwaniu księżniczki, wtedy można wymyślać różne zadania, które przybliżają do znalezienia księżniczki, coś na zasadzie zabawy w "podchody"... większość zabaw daje się zaadoptować do różnych tematów
        Agnieszka,
        moje prace, karnawał http://agnieszka-iglainitka.blogspot.com/

        Komentarz


        • #5
          podpytaj JoannaR - jest genialna jeśli chodzi o zabawy na dziecięce przyjęcia!

          Komentarz


          • #6
            TUTAJ masz kilka pomysłów na konkursy. Myślę, że wszelkie zagadki tez są niezłe (może te ze Smoka Obiboka?)
            Ja też niedawno organizowałam przyjęcie, tyle, że dla 6 latków.
            No i nie ukrywam, że mocno wykorzystaliśmy ogród. Zrobiłam zabawę w poszukiwanie skarbów - bieganie od punktu do punktu po kolejne wskazówki i na końcu znalezienie skarbu - pudełka z lizakami, szaleństwo nieziemskie.
            W domu przygotowałam pudło z przebraniami, perukami, strojami, też się cieszyło powodzeniem. Mój mąż zorganizował pokazy chemiczne - z płynami zmieniającymi kolor. Do tego dzieci powyciągały instrumenty i stworzyły zespół muzyczny

            Komentarz


            • #7
              to i ja się podłącze pod wątek
              Martyny urodziny już nie długo a ja zupełnie nie wiem jak je zorganizować
              Nie chcę, aby dzieci się nudziły i robiły nie wiadomo co, chciałabym coś zorganizować /może malowanie twarzy?/ jeśli nie podołam z pomysłami to zostaje mi wyprawić urodziny na sali...

              Komentarz


              • #8
                Super, dziewczyny, ale Wy macie pomysły!!
                Justi & Mati (01.04.2004)

                Komentarz


                • #9
                  http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=466722514
                  znalazłam coś takiego, można zakupić figurki i dzieci mogą je pomalować...

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Bramkaa Zobacz posta
                    Niedlugo czeka mnie organizacja przyjecia urodzinowego dla 4-latki i jej kilkorga kolegow i kolezanek. Szukam ciekawych pomyslow na gry, zabawy, rozne pomysly na ciekawe zorganizowanie takich urodzin aby wszyscy dobrze sie bawili. Przyjecie bedzie w domu, gosci bedzie czworo + solenizantka, wszyscy sa czterolatkami.
                    Najchetniej skorzystam z rad doswiadczonych mam, ktore z doswiadczenia wiedza juz ktore gry i zabawy najlepiej sie sprawdzaja w tej grupie wiekowej

                    Z gory dzieki
                    Ja moze pomyslow na zabawy nie podrzuce, ale za to dorzuce swoj pomysl zatrudnienia animatorki. Oczywiscie dla tych rodzicow, ktorzy sobie moga na to pozwolic. Ja tak zrobilam na urodzinach Malgosi i mialam spokoj cale 3 godziny, a dzieciaki wybawione i przeszczesliwe
                    Jane plus trzy super dziewczyny

                    Komentarz


                    • #11
                      Zajrzyj tutaj
                      http://www.edziecko.pl/czas_wolny/1,...as=2&startsz=x

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Jane Zobacz posta
                        Ja moze pomyslow na zabawy nie podrzuce, ale za to dorzuce swoj pomysl zatrudnienia animatorki. Oczywiscie dla tych rodzicow, ktorzy sobie moga na to pozwolic. Ja tak zrobilam na urodzinach Malgosi i mialam spokoj cale 3 godziny, a dzieciaki wybawione i przeszczesliwe
                        No wlasnie ja bym tak nie chciala, chcialabym spedzic ten czas z dziecmi, chce byc we wspomnieniach corki z tego waznego dnia, takie dni specjalne wlasnie pozostaja w pamieci na dlugo i nie chce aby corka pamietala, ze spedzila swoje urodziny z jakas obca osoba i ja wcale nie chce miec spokoju w ten dzien, nastawiam sie na chaos Co innego jakis clown czy cos, ale obca animatorka, ktora zajmuje sie dziecmi w urodziny po to by mama miala spokoj to nie dla mnie

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez kokunia Zobacz posta
                          Dzieki za linka ! Przyda sie ! Pomyslow juz mam coraz wiecej, teraz tylko wybierac Mysle ze w praniu wyjdzie co sie sprawdzi a co nie, chce miec w rezerwie jak najwiecej mozliwosci.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Bramkaa Zobacz posta
                            (...) nastawiam sie na chaos
                            na pewno się nie zawiedziesz ...

                            Ale też to takie miłe, jak wszyscy później miło takie urodzinki wspominają
                            Agnieszka,
                            moje prace, karnawał http://agnieszka-iglainitka.blogspot.com/

                            Komentarz


                            • #15
                              Też uważam, że takie uroczyste dni
                              należy spędzać z dziećmi.
                              Najgorsze jest kiedy dzieci same się
                              bawią w jednym pokoju a rodzice
                              na alternatywnym przyjęciu we własnym.

                              Moich kilka pomysłów na dziecięce przyjęcie
                              są takie:

                              Z serii zabaw ruchowych.
                              Papierowy wyścig
                              Ustawiamy dzieci w jednej lini-linia startu.
                              Linia mety najlepiej jak będzie na przykład
                              w drugim pokoju. To może być również szafa
                              czy ściana.
                              Każde dziecko dostaje dwie kartki. Najlepiej
                              kolorowego papieru. Mogą to być również gazety.
                              Od lini startu można się przemieszczać tylko
                              stając na tych kartkach. Jeżeli jakieś dziecko
                              dotknie jakąś częścią ciała podłogi cofa się
                              na początek.

                              Poszukiwacze skarbów
                              To prosta zabawa na letnie dni. Ponieważ najlepiej
                              bawić się w nią w ogrodzie. ALe mnie sprawdziła się
                              również w domu.
                              Wcześnej przygotowywujemy drobne prezenty dla dzieci.
                              Pakujemy je i ukrywamy je gdzieś.
                              Zadaniem dziecie jest ich odnajdywanie.

                              Kto zniknął
                              Zabawa polega na szybkim poweidzeniu kogo brakuje.
                              Jedno dziecko nakrywa się kocem albo staje za
                              zasłoną. Z pozostałych dzieci jedno wychodzi
                              z pokoju.

                              Party basketball
                              Przygotowywujemy jakiś kosz i około pięciu kolorowych
                              piłek. Ja korzystam z piłek z gąbki.
                              Mam dzięki temu mniej zniszczeń
                              Zadaniem dziecka jest trafić wszystkim piłkami
                              do kosza.

                              Piłka z pytaniem
                              Dzieci ustawiamy w kole. Jedna osoba staje w środku
                              i po kolei rzuca piłkę do każdego, mówiąc np. zwierzę na S,
                              kolor na k, owoc na P. Trzeba złapać piłkę i błyskawicznie
                              odpowiedzieć .Jeżeli to się komuś nie uda, to ta osoba wchodzi
                              do koła i przejmuje rzucanie.

                              Nie zapominajmy o kalamburach.
                              Zasady pewnie wszyscy znamy

                              A jak chcemy aby było trochę ciszej. Albo, żeby
                              nasze dziecie trochę odpoczęły to polecam
                              zabawy:

                              Co to za dzwięk
                              Puszczamy dzieciom jakąś muzykę. Najlepiej
                              coś z klasyki. Zadaniem dzieci jest rozpoznawanie
                              instrumentów.
                              Można też bawić się w rozpoznawanie różnych
                              dzwięków zwierząt czy przedmiotów.
                              Na przykład ze strony:
                              http://www.ilovewavs.com/Effects/Animals/Animals.htm
                              "Życie rodziców jest księgą, którą czytują dzieci"

                              Komentarz


                              Pracuję...
                              X