• Szukaj w
Forum dziecko-info.rodzice.pl  
 

Zobacz pełną wersję : Miesiące ciąży???



Siecia
23-04-03, 10:52
Dziewczyny, jak dzieli się mniej więcej tygodnie od którego do którego jest jaki miesiąc ciąży, czy może znacie jakąś strone gdzie jest taka rozpiska. Czasem czytam jakiś post z data porodu i wogóle nie zgadza mi się jak ktoś pisze w którym jest miesiącu. Wiem, ze precyzyjne są tylko tygodnie a nie miesiące ale może ktoś wie coś na ten temat, bo niedługo zaczne wątpić w którym jestem miesiącu hi,hi.
Pozdrawiam
Siecia i kruszynka ( 1/08/03)

Karolka
23-04-03, 11:03
No cóż... tez mam ten problem... Ja znalazłam tylko informację, że koniec drugiego trymestru to koniec 27 tygodnia, w związku z czym cały czas niezmiennie - już chyba od 5 tygodni - utrzymuję, że jestem w szóstym miesiącu... Ten szósty miesiąc będzie u mnie trwał prawie 2 ale potem juz będzie łatwiej;-)

Karolka i Przecinek (7.08.03)

nisia
23-04-03, 11:05
Na onecie jest stronka Pampersa Niemowle i tam jest podział na tyg ciąży
nisia i maleńka

weronka
23-04-03, 11:06
z miesiącami ciążowymi to jest troszke zamieszane... ja np. licze pocztek kolejnego miesiaca jako poczatek miesiąca ciążowego...ostatnią miesiączkę miałam 4-go września i to licze jako pierwszy miesiąc...teraz kończę ósmy i kiedy zacznie sie maj to dla mnie zacznie sie dziewiąty miesiąc..tak jest mi prosciej liczyć... tygodnie ciąży liczy się tez troszke inaczej niz wynikało by to z daty zapłodnienia...bo na dobrą sprawę lekarz określa datę tydzien po terminie ostatniej miesiączki jako początek pierwszego tygodnia ciąży... terminy jakie podają tu dziewczyny nie zawsze są związane z tygodniami ciąży...często pochodzą z usg...np. mój termin jaki tu podaje wynika z usg...teoretycznie powinnam urodzić 11 czerwca tak wynika z obliczeń wg OM

jesli chcesz obliczyc termin porodu tak jak to robi lekarz to:
do daty ostatniej miesiączki dodajesz rok, odejmujesz trzy miesiące, dodajesz tydzień

w ten sposób liczona ciążą trwa 40 tygodni...to czy dziecko urodzi sie w tym terminie jest jednak malo prawdopodobne...moze sie urodzic 2 tygodnie wczesniej lub pozniej od tej daty...tylko 5% kobiet rodzi dokładnie tego dnia

nie przejmuj sie więc tak liczeniem tygodni ciążowych i porównywaniem terminów, bo nasze maluszki i tak same wiedzą najlepiej kiedy opuścić nasze brzuszki...każda ciąża jest inna :-)

<font color=blue>Weronka (termin 6.06.03)</font color=blue>

Siecia
23-04-03, 11:11
Dzięki, ja znów znalazłam , ze 7 miesiąc zaczyna się z poczatkiem 27 tyg. ciąży i to by mi sie zgadzało w przyszłym tygodniu byłabym już w 7 miesiącu.
Siecia i kruszynka ( 1/08/03)

Kaasia
23-04-03, 11:16
ja tam liczę po swojemu "od tyłu".
Mam termin na 4.08 więc 4 każdego mięsiąca kończę dany miesiąc ciąży - czyli 4 maja skończę szósty miesiąc a od 5 maja zacznę siódmy. Ponieważ liczenie w miesiącach jest tylko tak dla orientacji, a lekarze i tak użyuwają tygodni, to taka metoda wydała mi się najlogiczniejsza.
A mój synuś i tak wie najlepiej kiedy będzie chiał się ze mną zobaczyć:)

Kaasia i Bąbel 4.08

Kamelia
23-04-03, 11:30
Zerknijcie tutaj: http://niemowle.onet.pl/1095942,8,1,1120,7551,wszystko.html

Kamelia i Junior (-ka)
(14.10.2003)

Kogutek
23-04-03, 11:37
Czyli tygodnie ciąży liczy się od daty ostatniej miesiączki czy od daty ewentualnego poczęcia (biorąc pod uwagę długość cyklu)???


<P ID="edit"><FONT class="small">Edited by Kogutek on 2003/04/23 12:38.</FONT></P>

Kamelia
23-04-03, 11:44
Moja gina liczyła od daty przypuszczalnego poczęcia przyjętej jako 2 tygodnie od pierwszego dnia ostatniej miesiączki (czyli u mnie zaczyna się 14), ale lekarz na USG powiedział, że liczy się od pierwszego dnia ostatniej miesiączki (czyli u mnie zaczyna się 16). Drugi wariant częściej spotykam w literaturze, a poza tym zawsze to dzidziuś już "starszy". Hi hi

Kamelia i Junior (-ka)
(14.10.2003)

Redford
23-04-03, 12:10
Roznice w miesiacach i tygodniach wynikaja z faktu, ze miesiace maja 30,31 dni a nie 28, co dawaloby rowne 4 tygodnie w kazdym. Dlatego trzeba doliczac te dni i tak:
Ostatnia miesiaczke mialas 25 pazdziernika, zatem:
1. miesiac (u Ciebie to listopad) to 4 tyg. i 2 dni
2. miesiac to 8 tyg. i 5 dni
3. miesiac to 13 tyg. i 1 dzien
4. miesiac to 17 tyg. i 1 dzien (luty mial w tym roku 28 dni)
5. miesiac to 21 tyg. i 4 dni
6. miesiac to 25 tyg. i 6 dni
7. miesiac to 30 tyg. i 2 dni
8. miesiac to 34 tyg. i 4 dni
9. miesiac to 39 tyg.
Mam nadzieje, ze sie gdzies nie kropnęłam.
Pozdrawiam


Kasia i Gołąbek Majowy (16.05.2003)

Siecia
23-04-03, 12:37
Pięknie Ci dziękuje, to najbardziej zblizone wyliczenia do moich!!! Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
Wdzięczna Siecia i kruszynka (1/08/03)

sroczka
23-04-03, 12:44
Jeśli chcesz to daj swój adres mailowy a prześlę Ci ciekawy kalendarz ciążowy. Pozdrawiam
Ela i Maluszek &lt;03.08.2003&gt;

Siecia
23-04-03, 12:54
Bardzo dziękuje i podaje swój adres:

agnieszka.sieczkowska-odzioba@ey.com.pl

Z góry ślicznie dziekuje i pozdrawiam
Siecia i kruszynka (1/08/03)

soley
23-04-03, 12:54
A moglabys mi tez go przeslac?
Plis
beatak@isl.is

Soley 16-08-03

renta111
23-04-03, 14:28
Ja też chcę!
Jeśli możesz będę wdzięczna!
nols82@poczta.onet.pl
Renata i Wiercipiętek(22.10)

Kamelia
23-04-03, 14:41
I jeszcze ja: kmg@buziaczek.pl
Dzięki

Kamelia i Junior (-ka)
(14.10.2003)

kasiek28
23-04-03, 14:45
ja też chcę, kfcja@poczta.onet.pl
Dzięki

lew
23-04-03, 14:46
jeszcze ja poproszę i z góry dziękuję
aobin@wp.pl . Pozdrawiam
Ola 01,10

solapp
23-04-03, 17:27
Ja tez poprosze, bo dzis mialam ten sam dylemat solapp@wp.pl Z gory dziekuje!! :)

Aleksandra i MK (14.08.03)

arvena
23-04-03, 17:37
to ja też poproszę:)))
martamichalowska@wp.pl
pozdrowionka

Marta (termin 22.08.2003)

Kruszynka
23-04-03, 17:52
Będę wdzieczna za przesłąnie mi również tego kalendarzyka!!! Z góry dzięuję: agaagness@wp.pl
Pozdrawiam!

ykke
23-04-03, 18:23
Hi, hi-juz Cie pewnie szlag trafia:)) Ale jeszcze jedna osóbka nie zrobi Ci róznicy?Jestem ciekawa tego kalendarza, wiec jesli mozesz to przeslij:
isabelkakarmelka@wp.pl
Dziekuję.

Beciula78
23-04-03, 18:31
Bardzo Cię też proszę o ten kalendarzyk.
Mój adres: www.beata7878@wp.pl

Duża buźka.Dzięki.

DOROTA27
23-04-03, 19:49
ja tyg ciazy sprawdzam sobie na stronie glownej...
a miesiace sama...to proste ...jesli mam termin na 1czerwca to znaczy ze 1 maja zaczne 9 miesiac...a teraz jestem w koncowce 8..chyba proste..
pozd

dorota...termin...1 czerwca!

aniam
24-04-03, 07:20
Zgadzam sie calkowicie, od pewnego momentu (olsnienia) tez tak licze

ania m 20.08.2003

Eris
24-04-03, 07:32
ja też chcę-dzięki
eriska@poczta.onet.pl

Marta i fasolek (26.X.2003)

oslo
24-04-03, 14:17
Jesli bys mogla to mnie rowniez przeslij ten kalendarz . Moj adres to malteser@tenbit.pl

Moje Szczęściehttp://free.of.pl/b/banjak/monitor2.gif Asia i Bursztynek 04.10

lunea
24-04-03, 15:01
A czy ja też się załapię na ten kalendarzyk? Prześlij mi też, proszę. lunea@wp.pl

Z góry dziękuję!!

ala09
24-04-03, 23:23
ja tez bym bardzo prosila!!
moj adres:
Alina.k.jarzecka@vanderbilt.edu
wielkie dzieki!
Ala

mamafilipa
25-04-03, 08:26
Ja tez poproszę jak można Moj adres beatanaroznik@poczta.wp.pl
Z góry dzięki,
Beata i Filip 28,07,03