• Szukaj w
Forum dziecko-info.rodzice.pl  
 

Zobacz pełną wersję : Wysypka po antybiotyku



DOKI
26-10-08, 16:37
Poradzcie madre kobiety co mam zrobic?
Ania od piatku na Augmentinie (angina) Dzis zauwzylam wysypke na posladkach, brzuszku, plecach i troche na rekach. Przypomnia rozyczke, nie jest bardzo intensywna, raczej nie dokucza dziecku (nie swedzi, nie wystapila temperatura)
Czy podawac dalej Augmentin czy isc jutro do pediatry?
Poradzcie.

morena
26-10-08, 16:51
Poradzcie madre kobiety co mam zrobic?
Ania od piatku na Augmentinie (angina) Dzis zauwzylam wysypke na posladkach, brzuszku, plecach i troche na rekach. Przypomnia rozyczke, nie jest bardzo intensywna, raczej nie dokucza dziecku (nie swedzi, nie wystapila temperatura)
Czy podawac dalej Augmentin czy isc jutro do pediatry?
Poradzcie.
ja bym dawała dalej, a lekarzowi i tak jutro pokazała
chociaż coś mi się kojarzy, że moje młodsze też miało wysypkę po augumentinie - ale chyba nic wielkiego, bo nawet dobrze nie pamiętam...

domi79
26-10-08, 16:52
Ja poszłabym do lekarza to może byc uczulenie na lek.M.miał uczulenie na antybiotyk i dostał krosty w buzi.Okazało sie zapalenie jamy ustnej.Dostał zastrzyki.

Pozdrawiam!

kamieniek
26-10-08, 16:53
idź do lekarza z małą bo z tego co wiem to w przebiegu mononukleozy zakaźnej pojawia się wysypka po antybiotyku , gdy lekarz błędnie rozpozna anginę (dość łatwo pomylić te dwie choroby we wstępnej fazie).
A mononukleoza to wirusowa choroba.

DOKI
26-10-08, 17:14
idź do lekarza z małą bo z tego co wiem to w przebiegu mononukleozy zakaźnej pojawia się wysypka po antybiotyku , gdy lekarz błędnie rozpozna anginę (dość łatwo pomylić te dwie choroby we wstępnej fazie).
A mononukleoza to wirusowa choroba.

Wiem, czytalam o tym ale to raczej na pewno angina. Marta od 5 dni na Amoksiklavie, juz bez objawow choroby - Ania zarazila sie od niej. Wysypka jest nieduza, bladziutka. Mysle sobie, ze moze jednak podam dzis wieczorna dawke i zobacze jak bedzie wygladala rano. Jesli bez zmian to bede podawala dalej, jesli wysypka bedzie wieksza pojde do lekarza. Poki co podalam wapno no i obserwuje.

lilavati
26-10-08, 17:34
Poszła bym do lekarza

Zdrówka życzę

Tak mi się skojarzyło - u mojej siostry wysypka po antybiotyku "na anginę" utwierdziła lekarzy w diagnozie mononukleozy - mimo, ze wyniki jeszcze jej na tym etapie nie pokazywały

kamieniek
26-10-08, 17:51
Wiem, czytalam o tym ale to raczej na pewno angina. Marta od 5 dni na Amoksiklavie, juz bez objawow choroby - Ania zarazila sie od niej. Wysypka jest nieduza, bladziutka. Mysle sobie, ze moze jednak podam dzis wieczorna dawke i zobacze jak bedzie wygladala rano. Jesli bez zmian to bede podawala dalej, jesli wysypka bedzie wieksza pojde do lekarza. Poki co podalam wapno no i obserwuje.

Co do antybiotyku - mój lekarz mówił zawsze że jakby się pojawiła reakcja alergiczna na jakikolwiek lek to mam natychmiast odstawić, bo reakcje polekowe szczególnie po antybiotykach mogą być niestety czasem dramatyczne , chociaż najczęściej są to tylko lekkie wysypki.
Ja potem poczytałam w necie o reakcjach polekowych i włosy mi się zjeżyły.
Także obserwuj małą.
pozdrawiam
K,

raz_dwa
27-10-08, 10:06
Natalia po augmentinie miala wysypke, ktora po 2 dniach zniknela. Ale zaraz po wysypie poszlam do lekarza, ktory kazal natychmiast odstawic antybiotyk.

kas
27-10-08, 10:46
Do lekarza i spytać, czy jest pewien, że to angina, a nie mononukleoza, bo mononukleoza daje wysypkę po penicylinach o ile pamiętam.

lilavati
27-10-08, 11:00
Do lekarza i spytać, czy jest pewien, że to angina, a nie mononukleoza, bo mononukleoza daje wysypkę po penicylinach o ile pamiętam.

Dokładnie przy mononukleozie podanie penicylin półsyntetycznych (Amoxycyliny czyli Augumentiu) może spowodować wysypkę - dlatego też wspomniałam o tej wirusówce

DOKI
27-10-08, 11:15
Natalia po augmentinie miala wysypke, ktora po 2 dniach zniknela. Ale zaraz po wysypie poszlam do lekarza, ktory kazal natychmiast odstawic antybiotyk.

Mocna byla ta wysypka?
Podalam Ani antybiotyk wieczorem i dzis rano. Wysypka jest tak samo slaba jak wczoraj, ledwo zauwazalna. Nie zmniejszyla sie ani nie zwiekszyla. Idziemy do lekarza dzis popoludniu.

aborka
29-10-08, 14:08
u obu moich dzieci była taka reakcja na augmentin. wysypka ale tak 4-5 dni po zaczęciu kuracji. antybiotyk odstawiłam ale za kazdym razem byłam u lekarza.

DOKI
29-10-08, 16:03
Augmentin decyzją lekarza zastąpiliśmy Duracefem.
Wysypka od razu zeszła.
Młoda wraca do zdrowia, za to mnie teraz dopada ból gardła. Ech..

lilavati
29-10-08, 19:41
Młoda wraca do zdrowia, za to mnie teraz dopada ból gardła. Ech..
Dużo zdrówka dla Was

DOKI
14-11-08, 22:48
Tydzien po zakonczeniu antybiotykoterapii nastepna wysypka. Myslalam, ze reakcja polekowa. podawalam clemastin ale nie pomagal. Poszlysmy dzis do lekarki. No i podobno z badania krwi zleconego podczas ostatniej wizyty wynika, ze mogla to byc jednak mononukleoza. Test mononukleozowy z krwi wprawdzie wyszedl negatywnie ale jest podwyzszona wartosc jakiegos czynnika w morfologii co moze wskazywac mononukleoze i stad wysypka ktora teraz wrocila. Poza tym Ania ma kaszel, powiekszone migdaly i wyszlysmy z recepta na nastepny antybiotyk.Poza tym mamy Fenistil, wapno, syrop prawoslazowy i sinecod. Z calej listy lekow wykupilam tylko Fenistil. Podaje razem z wapnem i prawoslazowym. Zadziwila mnie lekarka tym, ze znowu wcisnela nam antybiotyk na spulchnione gardlo i kaszel. Bez goraczki, z dobrym samopoczuciem dziecka. Postanowilam nie podawac na razie. Poczekam, poobserwuje.

Wysypka po mononukleozie moze podobno utrzymywac sie dlugo, ale jak dlugo??? Wiecie cos na ten temat?

goniad
16-03-09, 13:38
Augmentin jest jednym z bardziej uczulających antybiotyków. Uważajcie jeśli uczuli nigdy już nie powinno się podawać antybiotyków pochodnych penicylinopodobnych. Uczula tez Duomox - zresztą nie polecam do dzieci - bo ma formę obrzydliwych tabletek.
Polecam Klacid - u nas wyleczył świetnie przechodzone zapalenie gardła i okskrzeli :)