• Szukaj w
Forum dziecko-info.rodzice.pl  
 

Zobacz pełną wersję : jakie ryby??



nelly
12-04-08, 11:46
Jak w temacie:)jakie ryby dajecie swoim pociechom???
Hubi zjada jedynie pange,no ale jednak zdrowsze sa ryby morskie, wiec szukam jakies fajnej,a ze nie znosze ryb wiec sie na nich nie znam:)
szukam filetow, smacznych i nie smeirdzacych:))istenieje cosik takiego?

dorotka1
12-04-08, 11:49
panga jest przeciez morska ryba nie?

my jemy wszystko z wyjatkiem maslanej
halibuta sandacza pstraga mintaja morszczuka karpia lososia itd itd wsio
szprotki tunczyka makrele sledzie sardynki
wedzone z puszki duszone smazone
pieczone marynowane jakie chcesz

eunike
12-04-08, 14:51
panga jest przeciez morska ryba nie?

niekoniecznie (http://pl.wikipedia.org/wiki/Panga_(ryba)) I zdaje się, że tą trzecią właśnie sprzedaje się w Polsce pod tą nazwą.

My lubimy tilapię (ale to rzeczna), łososia (przepadam), z morskich standardowo morszczuk, mintaj.

dorotka1
12-04-08, 14:56
no ok wiem wiem jemy ta hodowlana ale to ryba morska w sensie slonowodna a nie slodkowodna
a myslisz ze jakie lososie jemy? dzikie z alaski? rzadkosc w naszych sklepach
losos norweski tez hodowlany najczesciej

eunike
12-04-08, 15:01
o tej trzeciej - sprzedawanej w polsce - w Wiki piszą, że słodkowodna, a nawet akwariowa :)

Ja tam się na rybach nie znam, zajrzałam do wikipedii, bo sama niedawno zdziwiłam się, że tilapia nie jest morska ;)

dorotka1
12-04-08, 15:04
hmmm kurcze ide znow czytac bo cos po lebkach zajrzalm chyba

eunike
12-04-08, 15:06
a myslisz ze jakie lososie jemy? dzikie z alaski? rzadkosc w naszych sklepach
ostatnio kupuję łososia w sosie własnym (puszka) "z alaski", upierają się na opakowaniu że dziki i niehodowlany. Ale licho ich wie :D
Ale rzeczywiście trudno tą puszkę dostac, wygrzebałam jakies ostatnie egzemplarze w auchan

dorotka1
12-04-08, 15:40
hihihi o rybach watek czytalam jednym okiem bo w buty sie zaglebilam na maksa nalog ;)

nelly
12-04-08, 15:43
Pojawia się coraz więcej doniesień, że panga sprzedawana w Europie do celów konsumpcyjnych, pochodząca ze sztucznych hodowli w Wietnamie, może być szkodliwa dla zdrowia. Szczególnie nie powinny jej spożywać kobiety w ciąży, ponieważ aby ryby rozmnażały się w sztucznych warunkach podawany jest im hormon gonadotropina kosmówkowa.


oto co przeczytalam o pandze ktora jadamy:(((
bleee, teraz to juz wogole prosze o rybe ktora zje dziecko i marudna matka:(

kotuś
12-04-08, 18:17
do pangi nigdy nie miałam przekonania.Jakoś grenadier tez podejrzany jest.
Łososia norweskiego nie jemy jedynie bałtycki,bo skąd wziać z Allaski ? hmmm
jemy leszcza,sandacza,flądrę,dorszyka od rybaków.Wcześniej nie lubiłam dorsza z powodu smrodu jaki sie roznosił w czasie smażenia.Kupiony od rybaków swieży nie śmierdzi,aż tak.Chętnie zjadłabym szczupaka:)Uwielbiam sledziki pod kazdą postacią.Z puszki ryb nie jemy,a raczej rzadko najczęsciej tuńczyka

dorotka1
12-04-08, 19:28
o dorsza i grenadiera tez lubie
w ogole jemy wszystkie rybki

Nunak
12-04-08, 20:19
Nika je ze smakiem solę, kargulene, dorsza i zupę rybna !!!!a my tuńczyka, łososia, dorsza, śledzia w kazdej postaci, pstrąga. Nie dalej jak wczoraj nabyłam od rybaków w Sopocie świeżo wędzonego dorsza............. mniam rewelacja lepszy od makreli bo mniej tłusty super...... W ogóle ryby od rybaków rzeczywioście mniej śmierdują:)

nadii
12-04-08, 20:42
Tutaj o pandze: http://olalazar.blox.pl/2006/10/Panga.html

Niestety ja nie przepadam za rybami, jedyną jaką jem to właśnie panga. Choć coraz bardziej przekonuję się do tego, żeby poszukać jakiejś innej ryby, którą zaakceptuję.

EwkaM
12-04-08, 22:21
Jak w temacie:)jakie ryby dajecie swoim pociechom???
Hubi zjada jedynie pange,no ale jednak zdrowsze sa ryby morskie, wiec szukam jakies fajnej,a ze nie znosze ryb wiec sie na nich nie znam:)
szukam filetow, smacznych i nie smeirdzacych:))istenieje cosik takiego?
solę najczęściej
uwielbiam też kargulenę, ale tej w filecie nie uświadczysz, a nie chce mi się babrać z ośćmi;

dorotka1
12-04-08, 22:33
solę najczęściej
uwielbiam też kargulenę, ale tej w filecie nie uświadczysz, a nie chce mi się babrać z ośćmi;


a ja nie przepadam za sola chociaz jemy czasem za to osciste lubie
smaze w dzwonkach albo w tuszkach nawet - zalezy jaka duza rybka i sie grzebiemy
nawet szymon juz calkiem przyzwoicie poluje na osci

nelly
12-04-08, 22:35
Tutaj o pandze: http://olalazar.blox.pl/2006/10/Panga.html

Niestety ja nie przepadam za rybami, jedyną jaką jem to właśnie panga. Choć coraz bardziej przekonuję się do tego, żeby poszukać jakiejś innej ryby, którą zaakceptuję.

Nadii widze,ze i u Ciebie ten cykl sie nie powiodl:(przykro mi

No wlasnie ja tez lubie tylko pange, ale po tym co czytam na jej temat to mnie bleee, i musze poszukac innej ryby...sprobuje chyba dorsza...

nelly
12-04-08, 22:36
solę najczęściej
uwielbiam też kargulenę, ale tej w filecie nie uświadczysz, a nie chce mi się babrać z ośćmi;

a ta sola smierdzi???
i duzo ma filet osci?

EwkaM
13-04-08, 08:57
a ta sola smierdzi???
i duzo ma filet osci?
sola mi przynajmniej nie smierdzi; filet jest bez ości

nelly
13-04-08, 09:19
sola mi przynajmniej nie smierdzi; filet jest bez ości

no ale w filetach ja niekiedy znajduje osci:(

dorotka1
13-04-08, 09:38
no ale w filetach ja niekiedy znajduje osci:(


sola naprawde nie smierdzi
i trudno znalezc w filecie osc ale jest droga

nelly
13-04-08, 11:19
sola naprawde nie smierdzi
i trudno znalezc w filecie osc ale jest droga

ja mam takiego bzika na punkcie osci ze oszalec idzie, przez te osci nie jadam ryb bo mnie az wrrr.
sprobuje te sole:)a to slono czy slodko wodna?

kantalupa
13-04-08, 11:58
Jak w temacie:)jakie ryby dajecie swoim pociechom???
Hubi zjada jedynie pange,no ale jednak zdrowsze sa ryby morskie, wiec szukam jakies fajnej,a ze nie znosze ryb wiec sie na nich nie znam:)
szukam filetow, smacznych i nie smeirdzacych:))istenieje cosik takiego?
daje chlopakom, cokolwiek i si w sklepie spodoba
nie kupuje kostek rybnych, takich juz w panierce, czasami kupie paluszki, ale rzadko - smazenie tych panierowanych ryb zostawia niemily dla mnie zapach w calym domu na bardzo dlugo
a najchetniej robie ryby z folii, filety z lososia, halibuta, czasami pange, kawalki tunczyka (ale rzadko, trudno znalezc tutaj porzadne)
oprocz tego dzieciaki czasami skubia wedzonego lososia, jakiegos sledzika z octu (mlodszy szczegolnie), tunczyki z puszki
no i owoce morza, prazone w mace kalmary adachu pochlania kilogramami, podobnie krewetki w cytrynowej marynacie

nelly
13-04-08, 12:21
daje chlopakom, cokolwiek i si w sklepie spodoba
nie kupuje kostek rybnych, takich juz w panierce, czasami kupie paluszki, ale rzadko - smazenie tych panierowanych ryb zostawia niemily dla mnie zapach w calym domu na bardzo dlugo
a najchetniej robie ryby z folii, filety z lososia, halibuta, czasami pange, kawalki tunczyka (ale rzadko, trudno znalezc tutaj porzadne)
oprocz tego dzieciaki czasami skubia wedzonego lososia, jakiegos sledzika z octu (mlodszy szczegolnie), tunczyki z puszki
no i owoce morza, prazone w mace kalmary adachu pochlania kilogramami, podobnie krewetki w cytrynowej marynacie

Zazdroszcze, moje dziecie nie je za duzo, panga mu bardzo zasmakowala, ale po tym co sie naczytalam to blee.

dorotka1
13-04-08, 12:25
szymon je wszystko rybne chenite
odkad mu przeszlo uczulenie czyli jak skonczyl 2 lata i 9 mies
a michal byl przedwczoraj prowokowany i skutek niestety oplakany :( a tak mu smakowalo :(